Header

STARTSIDA

BOKA RUM

RUM

HOTELLET

PARKERING

FAQ

FLYGTIDER

HITTA HIT

MILJÖ

In ENGLISH

Hotellet och Rum |

Priser, Bokning och Betalning |

Ankomst och Vistelsen |

Efter Vistelsen |

Vanliga frågor / Ankomst och Vistelsen
  Vanliga frågor / Ankomst och Vistelsen
 

Stäng Allt | Öppna Allt

Hur dags är ankomst och avresa?
Du har tillgång till ditt rum från 15.00 ankomstdagen och skall lämna rummet senast 11.00 avresedagen. Du behöver inte checka in och du behöver inte checka ut. Är rummet betalt har du alltid tillgång till det, oavsett när du anländer. Tänk på att din nyckelkod inte fungerar före 15.00 på ankomstdagen och endast fram till 11.00 på avresedagen.

Hur gör jag vid tidig ankomst till Hotellet?
Städning av rummen sker normalt fram t.o.m. 15.00 och du kan inte räkna med att ditt rum är tillgängligt innan dess. Hotellet har en trevlig foajé – där du kan invänta att ditt rum blir klart, om du skulle komma lite tidigt.
Kontakta gärna hotellet om du vet att du kommer tidigt så gör vi vad vi kan för att iordningställa ditt rum i tid.

Sen ankomst till Hotellet
Om du har tillgång till aktuell nyckelkod så är det inget problem att anlända sent till hotellet (du kan även anlända efter midnatt).
OBS! Du kan inte göra en rumsbokning via webben efter midnatt och få tillgång till rummet samma natt. En bokning ger dig tillgång till rummet tidigast 15.00 samma dag. OBS!

Senarelagd avresa
Hotellet har begränsade förvaringsutrymmen för bagage. Givetvis försöker vi hjälpa dig om behovet uppstår.
Hotellet har en rymlig foajé där du kan invänta till exempel taxi, upphämtning eller stämma träff efter din utcheckning.

Tidigarelagd avresa
Du erhåller ingen ersättning om din vistelse hos oss avbryts tidigare än planerat.

Frukost, hur dags, var kan jag äta?
Kaffe, te och fralla serveras i foajén från klockan 07.00.

Internetuppkoppling
Hotellet erbjuder fritt internet/WiFi. Accesskoden finns i rummet.

Parkering
Fri parkering finns i anslutning till hotellet i samband med övernattning. I mån av plats erbjuder hotellet även långtidsparkering och transfer till flygplatsen. Platsförfrågan görs i god tid direkt till hotellet.

Förlänga vistelse
Kontakta receptionen under dagtid eller gör en ny förfrågan via webb-bokningen.

Förkorta vistelse
Kontakta receptionen under dagtid, vi hjälper dig gärna.

Ändra befintlig bokning
Kontakta receptionen under dagtid, vi hjälper dig gärna.

Vad gör jag om dörrkoden mot förmodan inte fungerar?
Våra dörrlås och koder är otroligt tillförlitliga. Om du har en korrekt bokning och en aktuell rumskod så skall du räkna med att allt fungerar. Om nyckelkoden inte fungerar beror det vanligen på att det skett ett missförstånd någonstans under bokningsprocessen. Kanske bokningen inte gäller det aktuella datumet eller så har du kommit till hotellet för tidigt? Kontrollera först att alla uppgifter på din bokningsbekräftelse stämmer. Kontakta sedan vår kundtjänst på +4631-88 04 25. Vi kan nästan alltid fjärröppna dörren åt dig omgående.

Jag har inte fått min kod – hur gör jag?
Kontakta omgående hotellet så hjälper vi er. Orsaker kan vara felaktig mailadress eller mobiltelefonnummer.

När får jag ut min nyckelkod?
Koden skickas ut via mail och SMS på ankomstdagen. Var noga med att ange korrekta uppgifter vid bokning då det är de uppgifter som används.

Var fungerar koden?
Koden fungerar givetvis till det rum du har bokat. Den fungerar också till ytterdörren och korridordörren om dessa är låsta.

Vart vänder jag mig om jag har frågor?
Om du är på plats så kan receptionen hjälpa dig under dagtid. Kundtjänst har öppet vardagar kontorstid och nås på +4631-88 88 00 eller info@flygplatshotellet.se Det finns även en informationsfolder på ditt rum med nyttig information.
 
 
© 2016 FLYGPLATSHOTELLET | Prästgårdevägen 1 | SE-438 92 Härryda | Tel: 031-88 88 00 | Fax: 0301-300 62 | info@flygplatshotellet.se